پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی روش های جدید بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 90
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
ضرورت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان
بیش از سه دهه است که کشورهای عمده مصرف کننده حامل های انرژی ، بصورت کاملاً جدی و برنامه ریزی شده، فعالیتهای مربوط به کاهش تلفات ناشی از مصرف حاملهای انرژی و سیاست های بهینه سازی مصرف سوخت را دنبال کرده اند که از این رهگذر ، نه تنها در هزینه های مربوط به مصارف انرژی ، به صرفه جویی های قابل ملاحظه ای دست یافته اند ، بلکه از توسعه فزاینده روند تخریب محیط زیست نیز به نحو مؤثری جلوگیری کرده اند . ارتقاء سطح تکنولوژی ساخت و تولید ، افزایش درآمدهای دولت از ناحیه مالیاتهای کنترل کننده مصرف سوخت و نظایر آن ، از دیگر ثمرات اجرای سیاستهای مصرف انرژی بوده است.
توجه به عوامل گوناگونی که در میزان مصرف انرژی گرمایشی ساختمان نقش دارند، در ارائه راهکارهای صرفه‎جویی در بخش ساختمان و کاهش مصرف انرژی در بخش خانگی، تاثیر فراوانی می‎گذارد. شرایط اقلیمی و آب و هوایی ، معماری ساختمان ، مصالح ساختمان ، راندمان سیستم‎های گرمایش، بکارگیری تجهیزات با ظرفیت مورد نیاز که اساساً در میزان بار حرارتی ساختمان موثر هستند و همچنین کنترل سیستم‎های گرمایش از عوامل موثر در میزان مصرف انرژی گرمایشی محسوب می‎شوند.
در قرن حاضر ، به دلیل پیچیدگی و تحولات روز افزون جامعه جهانی، انرژی ، نقش اساسی در اقتصاد و سیاست کشورها ایفا می‌کند و پیش‌بینی دقیق چشم‌ انداز بخش انرژی و اتخاذ استراتژی مناسب از ارکان اصلی حفظ ثبات و قدرت سیاسی و اقتصادی هر کشور است .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید