کلید وازه. رابط کامپیوتر- انسان،  تشخیص پلک زدن چشم، تشخیص چهره
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله+دانلود: 0d9f3-icon-download27برای خرید و دانلود ترجمه فارسی آماده با  فرمت word  با قابلیت ویرایش،  کلیک کنید.
عنوان انگلیسی مقاله+دانلود: 0d9f3-icon-download27برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf  کلیک نمایید.
Eye-blink detection system for human–computer interaction

ترجمه مقاله سیستم تشخیص پلک زدن چشم برای تعامل انسان و کامپیوتر.

 
عنوان انگلیسی مقاله: Eye-blink detection system for human–computer interaction
عنوان فارسی مقاله: سیستم تشخیص پلک زدن چشم برای تعامل انسان و کامپیوتر
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله رابط مبتنی بر تصویر کامپیوتر و انسان نشان داده می شود. این رابط  پلک زدن چشم ارادی مد نظر قرار داده و آن ها را بر مبنای دستورات کنترل کننده تفسیر می کند. روش های پردازش تصویر بکار گرفته شده شامل خصوصیات هار مانند، برای تشخیص اتوماتیک چهره و تطبیق الگوه ها بر مبنای ردگیری چشم و تشخیص پلک زدن چشم می باشد. عملکرد رابط توسط 49 کاربر تست شد (که 12 نفر از آن ها نقص عضو داشته اند). نتایج تست، کارآمدی رابط را به عنوان ابزار جایگزین ارتباط با کامپیوتر نشان می دهد. کاربران متن انگلیسی و لهستانی را وارد کرده ( با میانگین زمانی کمتر از 12 ثانیه برای هر کاراکتر) و قادر به جستجو در اینترنت بوده اند.  این رابط بر اساس نوت بوک مجهز به دوربین های وب معمولی بوده و نیازی به مانبع نوری اضافی نبوده است. برنامه کاربردی رابط، به صورت انلاین به عنوان نرم افزار منبع باز در دسترس می باشد.
1. مقدمه
رابط کامپیوتر انسان (HCI) بر مبنای نقاط ارتباطی بین کاربر انسانی و کامپیوتر می باشد. معمولا دستگاه ورودی مورد استفاده شامل موارد زیر می باشد. کیبورد، موس کامپیوتر، تراک بال، موس لمسی، و صفحه نمایش لمسی می باشد. تمام این تجهیزات نیازمند کنترل دستی بوده و توسط فردی که دارای اختلالات حرکتی می باشد، کاربردی نیست. بنابراین نیازی به منظور توسعه روش های جایگزین ارتباطات بین انسان - کامپیوتر وجود دارد که برای افرادی با اختلالات حرکتی مناسب بوده و این فرصت را به ان ها می دهد تا به عنوان بخشی از جامعه اطلاعاتی باشند. در سال های اخیر، پیشرفت در رابط های جایگزین انسان- کامپیوتر توجه محققان را در سرتاسر جهان به سمت خود جلب می کند. ابزارهای جایگزین برای افرادی که نمی توانند سخن بگویند یا از اعضایشان استفاده کنند ( موارد مربوط به فلج خفیف، ALS، فلج عضوی) به عنوان تنها راه ارتباط با جهان و دستیابی به تحصیلات و سرگرمی می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید