عنوان کارآموزی: گزارش کارآموزی در شرکت ملی حفاری ایران
محل کارآموزی: شرکت ملی حفاری ایران
دسته: مهندسی شیمی – صنایع پلیمر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 45
________________________________________________________
بخشی از گزارش:
- مقدمه
حفاری به معنی نفوذ در سنگ است نفوذ در سنگها گاهی به  منظور خرد کردن انها انجام می گیرد . برای خرد کردن سنگ ها باید چال های انفجاری حفر کرد و در داخل آنها مواد منفجره قرار داد . با منفجر کردن چال ها، سنگ ها خرد می شوند و با خرد شدن سنگها استخراج و برداشت آسان تر است اما برای دسترسی به سیالاتی نظیر نفت باید از ماشین های حفاری اکتشافی پیشرفته استفاده کرد چون ممکن است سیال زیر دریا و یا چندین کیلومتر زیر زمین باشد.
نفت امروزه بعنوان مهمترین منبع تو لید انرژی در جهان محسوب می گردد لایه های دارای  نفت در اعماق زمینابتدا توسط گروههای اکتشاف و با استفاده از مطالعات زمین شناسی،لایه آزمایی و پتروفیزیک مورد شناسای و بررسی قرار می گیرند و در صورت مشاهده لایه های نفتی کار استخراج و بهره برداریاز مخازن با حفر چاههای متعدد آغاز می گردد .
- آشنایی کلی با مکان کار آموزی
- تاریخ صنعت حفاری ایران 
صنعت حفاری در ایران با حفر اولین حلقه چاه نفت در منطقه مسجدسلیمان 
آغاز گردید و اکنون که حدود یک قرن از عمر آن می‌گذرد، این صنعت دوران پرفراز و نشیبی را طی نموده و بسیاری از تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ما در سایه آن رقم خورده است. حضور بیش از 46 شرکت صنعت حفاری در ایران با حفر اولین حلقه چاه نفت در منطقه مسجدسلیمان خـارجی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و انحصـار مهندسی تولید و اطـلاعات مخـازن نفت و گـاز در دست آنـان و عدم دخالت نیروهای ایرانی و در فرآیند اکتشاف، تولید و بهره¬برداری از مخازن، صنعت نفت ایران را در هاله ای از وابستگی کامل فرو برد و چشم انداز بسیار تیره‌و تاری در جامعه برای دسترسی به چگونگی این فرآیندها به منظور استحصال ذخائر ملی بوجودآورد. در چنین شرایطی روشن‌گری نیروهای دلسوز و متعهد و مبارزات حق طلبانه مردم ایران، منجر به ملی شدن صنعت نفت گردید، ولی متأسفانه مهم‌ترین حلقه تولید نفت یعنی صنعت حفاری کماکان در اختیار بیگانگان باقی ماند و روند چپاول سـرمایه های ملی تا سقوط رژیم پهلوی همچنان توسط آنان ادامه داشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران، موجب دگرگونی و تحولات بنیادینی در نهادهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور گردید و به تبع آن صنعت نفت کشور و بویژه حفاری نیز دستخوش تحولاتی عظیم گردید.
- شرکت ملی حفاری ایران
شرکت ملی حفاری با در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات و امکانات پیشرفته کلیه خدمات فنی و مهندسی را با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب در طول عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز با کیفیت مطلوب ارائه می‌دهد.
این خدمات شامل: 
خدمات نمودارگیری – سیمان‌کاری – اسید‌کاری – لوله‌گذاری – نصب آویزه – حفاری با هوا تزریق نیتروژن – حفاری افقی – چاه پیمایی و تکمیل چاه و...می‌باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید