مرکز خرید فروش و دانلود فایل مقاله ، ترجمه ، پروژه ، استخدامی

۲۵۹ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

ترجمه مقاله یک سیستم خبره فازی عصبی برای تشخیص

عنوان انگلیسی مقاله: A Hybrid Fuzzy-Neural Expert system For Diagnosis
عنوان فارسی مقاله: یک سیستم خبره فازی عصبی برای تشخیص.
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
منطق فازی،یک شبکه عصبی و سیستم خبره است که برای ایجاد یک سیستم تشخیصی ترکیبی با یکدیگر ترکیب شده اند.با استفاده از چنین سیستمی ما یک روش جدید برای فراگیری مبانی دانش استفاده می کنیم. سیستم ما شامل یک سیستم خبره فازی همراه با یک بیس دانشی با منبع دوگانه است. دو سری قوانین لازم هستند ، که به صورت استنباطی از مثالهای ارائه شده و به صورت استقرایی توسط فیزیک دانان بدست آمده اند. یک شبکه عصبی فازی سعی میکند که از داده های نمونه یاد گرفته و این اجازه را می دهد که قوانین فازی برای دانش پایه را استخراج کنیم.تشخیص electroencephalograms با تفسیر عناصر نموداری بعنوان یک نوع مشاهده در روش ما بکار گرفته می شود. نتایج اولیه نشان دهنده احتمالات مورد نظر با استفاده از روش ما می باشد.  
مقدمه:
روشهای تکراری شناسایی و ارزیابی پدیده خاص را کار تشخیصی می نامند ،که یکی از کاربردهای اصلی برای هوش مصنوعی (AI) می باشد. با توجه به اینکه رنج وسیعی از چنین کاربرهای تشخیصی وجود دارد . اگرچه رنج وسیعی از چنین کاربردهای تشخیصی در پزشکی وجود دارد ولی این بخش مورد توجه استفاده کنندگام از هوش مصنوعی قرار دارد. عمومی ترین روشهای AI در بخش پزشکی مبتنی بر دانش و مدلسازی رفتار تشخیصی متخصصان است .  انواع مختلفی از چنین سیستمهای خبره ای از زمانی که SHRTLIFFE روش SHRTLIFFE MYCIN   را بعنوان یک سیستم خبره برای تشخیص آسیبهای خونی انسان طراحی و معرفی کرد ، بوسیله پزشکان مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه طراحی یک سیستم خبره مناسب ، گردآوری و دانش پایه آن است. ما روش جدیدی را معرفی میکنیم که در آن دانش پایه با منبع دوگانه بوسیله یادگیری قیاسی واستقرایی ایجاد می شود. شیکه های عصبی نیز از این راه برای تشخیص استفاده میکنند . آنها قادرند رابطه بین مجموعه داده ها را با داشتن اطلاعات نمونه که نشاندهنده لایه های ورودی و خروجی آنها است ،یاد بگیرند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تصور زنان در مورد برابری در استخدام

عنوان انگلیسی مقاله: FEMALE PERCEPTIONS ON EMPLOYMENT EQUITY: IS THE GLASS CEILING CRACKING?
عنوان فارسی مقاله: تصور زنان در مورد برابری در استخدام: آیا سقف شیشه ای در حال شکستن است؟
دسته: اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف اصلی این مطالعه، ارزیابی این است که آیا هیچ تفاوتی بین گروههای جنسیتی در ارتباط با برابری در استخدام وجود دارد یا خیر. نمونه ای متشکل از 4729 شرکت کننده از شرکت ها و صنایع مختلف پرسشنامه عدالت استخدامی را پر کردند. نتایج ANOVA نشان داد که تفاوت قابل ملاحظه ای بین گروههای جنسیتی وجود دارد اما تنها نسبت کوچکی از واریانس، تفاوت های ادراکی در مورد عدالت در استخدام را نشان می داد. بنابراین این ابزار تا حدودی در برگیرنده اعتبار افتراقی می باشد. علاوه بر این، تحلیل در سطح پرسش ها نشان داد که تفاوت قابل ملاحظه ای بین گروه های جنسیتی وجود دارد اما این تفاوت ها را نمی توان به تصور قالب جنسیتی نسبت داد. اقدامات عدالت در استخدام، از دیدگاه مدیریتی اهمیت فراوانی دارد تا موضوع تبعیض جنسیتی مشخص گردد. 
«علیرغم اینکه زنان در دنیای تجاری امروز اهمیت بیشتری یافته اند، تعداد بسیار اندکی ازآن ها حقیقتاً به مشاغل سطح بالاتر دست یافته اند» (Ellman، 1963). به نظر می رسد که نگرانی ها در مورد برابری جنسیتی در استخدام از دهه شصت تاکنون موضوع بحث بوده است. مطالعات قبلی نشان داد که مردان جایگاههای حیاتی را در سازمان ها به خود اختصاص داده اند و زنان در مشاغلی مشغول به خدمتند که نفوذ، جایگاه و درآمد پایین تری دارند. در تلاش برای مشخص نمودن ناعدالتی جنسیتی ارزیابی های مختلفی صورت گرفته است. 
ارزیابی ها برای مشخص نمودن نابرابری جنسیتی
مداخلات قانونی نظیر سیاست های فرصت های استخدامی برابر (EEO) و طرح افرمتیو اکشن در کشورهای مختلف جهان وضع گردید تا به موضوع عدالت و تبعیض در محیط کار بپردازد. اما به نظر می رسد که نابربری همچنان ادامه دارد (Humphries و Grice، 1995). Mavin (2001) عنوان نمود که الگوها و رویکردهای زندگی مردان حفظ شده و زنان هنگامی که با مسئولیت های خانوادگی مواجه می شوند، متضرر می گردند. زنان مجبور می شدند تا بین پیشرفت در مسیر شغلی و استحکام خانوادگی یک مورد را انتخاب نمایند. حال اگر این مشکل از دهه 60 تا قرن 21 وجود داشته و قوانین حمایتی برای آن وضع شده است، برای بازارهای کار در حال ظهور نظیر آفریقای جنوبی موضوعی قابل بررسی است. قوانین ملی و بین المللی برابری استخدامی در تلاش است تا برابری زنان و سایر گروهها را در تمامی طبقات و سطوح شغلی تضمین نماید (Thomas، 2002). در این قوانین و آثار مرتبط با آن، مفاهیم مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. بررسی ملزومات فرصت های برابری استخدامی سودمند خواهد بود. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله استراتژی کنترلی برای ریزشبکه ولتاژ متوسط چند‌باسه تحت شرایط نامتعادل

عنوان انگلیسی مقاله: A New Control Strategy for a Multi-Bus MV Microgrid Under Unbalanced Conditions
عنوان فارسی مقاله: راهبرد کنترلی جدید برای یک ریزشبکه ولتاژ متوسط چند‌باسه تحت شرایط نامتعادل
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک راهبرد کنترلی جدید برای عملکرد جزیره‌ای یک ریزشبکه چند باس ولتاژ متوسط (MV) ارائه می‌دهد. این ریزشبکه از چند واحد تولید‌پراکنده (DG) با کوپل الکترونیکی تشکیل شده است. هر واحد DG یک بار محلی را تامین می‌کند که این بار می‌توان به علت حضور بارهای تکفاز، حالت نامتعادل داشته باشد. راهبرد کنترلی ارائه شده برای هر DG شامل یک کنترلر تناسبی رزونانس (PR) با فرکانس رزونانس قابل تنظیم، یک راهبرد کنترلی droop، و یک کنترلر امپدانس توالی منفی (NSIC) است. کنترلرهای PR و droop به ترتیب برای تنظیم ولتاژ بار و توزیع متوسط توان بین واحدهای DG به کار می‌روند. کنترلر NSIC برای جبرانسازی موثر جریان‌های توالی منفی بارهای نامتعادل و بهبود عملکرد سیستم کلی ریزشبکه به کار می‌رود. علاوه‌بر‌این، کنترلر NSIC باعث کمینه شدن جریان‌های توالی منفی در خطوط ولتاژ متوسط شده و در نتیجه کیفیت توان ریزشبکه بهبود می‌یابد. عملکرد راهبرد کنترلی ارائه‌شده به کمک مطالعات شبیه‌سازی دیجیتالی حوزه زمان و در محیط نرم‌افزار PSCAD/EMTDC به تایید رسیده است. 
عبارات کلیدی:
 تولید پراکنده، ولتاژ متوسط (MV)، ریزشبکه، جریان توالی منفی، تسهیم توان، بار نامتعادل، کنترل ولتاژ. 
I.مقدمه
ریزشبکه‌های ولتاژ متوسط (MV) نقش مهمی برای مدیریت فعال و کنترل شبکه توزیع در شبکه‌های هوشمند آینده خواهند داشت. علاوه‌بر‌این، مسائل محیطی و علایق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باعث اهمیت هرچه بیشتر ریزشبکه‌های MV می‌شود [1]. مفهوم اخیر ارائه شده برای ریزشبکه چندگانه ‌ انگیزه‌ای است برای ارائه مفهوم ساختار ریزشبکه‌های با سطح ولتاژ بالاتر، یعنی سطح ولتاژ متوسط. یک ریزشبکه چندگانه شامل ریزشبکه‌های ولتاژ پائین (LV) و واحدهای تولید پراکنده (DG) متصل به چندین فیدر ولتاژ متوسط مجاور است [2]. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله یک نقشه استراتژی بازاریابی جدید برای بازاریابی مستقیم

عنوان انگلیسی مقاله: A new marketing strategy map for direct marketing
عنوان فارسی مقاله: یک نقشه استراتژی بازاریابی جدید برای بازاریابی مستقیم.
دسته: مدیریت -  بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
بازاریابی مستقیم یکی از موثرترین شیوه های بازاریابی بسیارکارا با هدف حداکثر کردن ارزش دوره عمرمشتریان می باشد. بسیاری از شیوه های یادگیری که به قیمت حساس هستند مشتریان با ارزش را شناسایی می کنند تا سود مورد انتظارشان را حداکثر کنند. با این حال این شیوه ها تا زمانی که سود کل را برای دوره زندگی مشتریان حداکثر می کند، نمی تواند کنترلی بر عیوب احتمالی داشته باشد. متاسفانه فعالیتهای بازاریابی بهینه برای بدست آوردن حداکثر سود اغلب در حداقل کردن عیوب احتمالی بسیار ضعیف عمل می کند، چون با این روشها بین اهداف تناقض هایی پدید می آید. در این مقاله ما روش تصمیم گیری متوالی(ترتیبی) را برای حداکثر کردن سود با در نظر گرفتن عیوب احتمالی در بازاریابی مستقیم، ارائه می کنیم. ما الگوریتم یادگیری تقویتی را می پذیریم تا فعالیتهای بازاریابی بهینه متوالی را تعیین کنیم. با این یافته ها نقشه استرتژی را طراحی می کنیم که به مدیران بازاریابی کمک می کند تا مجموعه فعالیت متوالی بهینه و کوتاهترین راه را برای رسیدن به وضعیت مورد مطلوب را شناسایی کند. در نتیجه، این استراتژی به طراحی ایده آلی برای مجموعه فعالیتهای موثر منتهی می شود. 
کلمات کلیدی: تصمیم گیری های متوالی، یادگیری تقویتی، استراتژی بازاریابی مستقیم، مدیریت ارتباط با مشتری، نقشه استراتژی های بازاریابی
مقدمه :
بازاریابی مستقیم یکی از روشهای بسیار موثر برای حداکثر کردن سودهای مورد انتظار است. تعدادی از روشهای یادگیری که به قیمت حساس هستند بر مشتریان سودآوری پیش بینی شده در بازاریابی مستقیم تاکید می کنند. با این حال، هدف معمولی این روشها فقط حداکثر کردن سود کوتاه مدت مرتبط با هر مجموعه فعالیت بازاریابی است. آنها تمامی تعاملات خروجی های تصمیم گیری را نادیده می گیرند، با اینکه ممکن است توالی از تصمیمات بازاریابی در طول زمان شکل بگیرد. این استراتژی های تصمیم گیری مستقل نمی تواند ضامن حداکثر کردن سودهای کل در دوره زندگی مشتری باشد چون انها اغلب وقتی تصمیم گیری ترتیبی در طول زمان پیش بیاید، تعاملات بین نتایج تصمیم گیری را نادیده می گیرند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله شیوه های عملیاتی سنجش خلق دانش

عنوان انگلیسی مقاله: Knowledge creation measurement methods
عنوان فارسی مقاله: شیوه های عملیاتی سنجش خلق دانش.
دسته: مدیریت دانش
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف این مقاله بررسی عملیاتی خلق دانش می‌پردازد. با توجه به اهمیت خلق دانش برای ثروت ملی و شرکتها، ارزیابی اندازه گیری آن یک کار ارزشمند است، با این وجود، تحقیق حاضر طیف وسیعی از اندازه گیریها را به کار می برد و این عدم بررسی عملیاتی توافق شده ساختاری مانع برای بررسی تجربی قوی است . هدف این مقاله بررسی روشهای اندازه گیری حال حاضر و ایجاد یک طبقه بندی از ارزیابیهای بوجود آوردن دانش است. 
طرح/ روش / رویکرد روش طبقه بندی چهار مرحله‌ای بشرح زیر است . به منظور تولید اطلاعات در مورد ویژگیهای اساسی روش های اندازه گیری، تحقیقات تجربی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و تجزیه و تحلیل محتوا در مورد اقدامات حاصل شده انجام می گیرد. بررسی ادبیات شامل تحقیق کلمات کلیدی در بانگهای اطلاعاتی کتابشناختی است که یک نمونه از 63 مقاله تجربی که در بر گیرنده ارزیابیهای خلق دانش است بدست می‌دهد. هر دوی این نویسندگان بطور مستقل یک نقشه شناختی از این اقدامات بر اساس سه ویژگی متفاوت بوجود آورده‌اند. 
یافته ها سهم اصلی از این مقاله توسعه یک طبقه بندی سلسله مراتبی از ارزیابیهای خلق دانش است . 
این طبقه بندی که د رآن حرکت بالای سلسله مراتب ، طبقه بندی مفهومی گسترده فراهم می‌آورد و حرکت پاییز پالایش مفهومی را تأمین می‌کند از طریق اندازه‌گیریهای طبقه بندی به روشی که ارزیابی در برابر تعاریف موجود قابل قیاس را تسهیل نماید باعث پیشرفت تحقیق خلق دانش می‌شود. 
محدودیتهای تحقیق/ مفاهیم محدودیتهای تحقیق از مسائل بنیادی تعصبی ریشه می‌گیرد . علاوه بر نشان دادن تعصب برخی از تعصبات ممکن است با توجه به قرار دادن ارزیابیها در داخل فرآیند یا دسته بندیهای بیرونی در برنامه‌نویسی وارد گردیده باشند. 
اصالت / ارزش این تحقیق پیامدهای قابل توجهی را برای تحقیقات آینده در خلق دانش دارد: 
این طبقه بندی هماهنگی بین مفهوم ساخت دانش و ارزیابی و تمایز بین خلق دانش و دیگر سازه‌های مربوطه نظیر نوآوری را تسهیل می‌کند. چنین طبقه بندی روشن تر شدن شباهتها و تفاوتها میان بخشهای خلق دانش توسعه ویژگیهای جدید برای تحقیقات آینده و شناسایی مناطق غفلت از مطالعه آسان می‌سازد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله کنترل داخلی حسابرسان در مورد تصمیم گیری در گزارش مالی

عنوان انگلیسی مقاله: Auditors’ Internal Control Over Financial Reporting Decisions
عنوان فارسی مقاله: مقاله ترجمه شده با عنوان کنترل داخلی حسابرسان در مورد تصمیم گیری در گزارش مالی
بخش: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد
_______________________________________
چکیده ترجمه
ما به تفسیر تحقیقات قبلی در مورد ارزیابی و گزارش در مورد کنترل داخلی مرتبط با گزارش مالی (ICOFR) می پردازیم، که تحت قانون ساربینز-اوکسلی مد نظر قرار گرفته است. هدف این تفسیر 1) تا اطلاعاتی را در مورد اینکه چگونه و با چه شرایط مناسبی،  حسابرسان فعالیتی را به اجرا در می آورند و اینکه این فرایند به عنوان بازخوردی برای هیات ناظر حسابداری شرکت سهامی عام در مورد موارد پیاده سازی شده و مسائل مرتبط به استفاده حسابرسان از استاندارد های خاص بر روی کنترل داخلی مرتبط با گزارش مالی (ICOFR ) فراهم کنیم؛ و 2) به تعیین خلاء هایی در تحقیقات کنونی و زمینه های مفید در پژوهش های آینده بپردازیم. بر طبق به با استاندارد حسابرسی شماره 5، پنج مرحله از حسابرسی کنترل داخلی مرتبط با گزارش مالی (ICOFR ) را مشخص می کنیم: i) برنامه ریزی، ii) هدف گذاری، iii) آزمایش، iv) ارزیابی؛ و v) گزارش. ساختار تفسیر ما از چارجوبی از چارچوبی استفاده می کند که به طبقه بندی عوامل تعیین کننده عملکرد در هر فاز از پنج حوزه گسترده مبادرت می پردازد. A) خصوصیات حسابرس، v) خصوصیات مشتری c) تعامل بین حسابرس و مشتری d) مشخصات کار e) مشخصات محیط. مشخصات کلیدی عبارتند از رده بندی فعالیت های حسابرسی کنترل داخلی مرتبط با گزارش مالی (ICOFR )، طراح مدل تعیین کننده عملکرد برای هر فعالیت، ارزیابی عملکرد حسابرس در رده بندی مورد نظر، تاکید بر روی یافته ها و خلاء اهمیت به قانون گذاران، و ایجاد نقشه راه برای پژوهش های آینده.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله سیستم های اطلاعات حسابداری

عنوان انگلیسی مقاله: Introduction to Accounting Information System
عنوان فارسی مقاله: مقدمه ای در مورد سیستم های اطلاعات حسابداری
بخش: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 33
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد
_______________________________________
چکیده ترجمه
در این بررسی موضوع سیستم های اطلاعاتی حسابداری (AIS) را به شما معرفی کرده، و به شرح اهمیت AIS (سیستم های اطلاعاتی حسابداری) برای موفقیت آینده شما پرداخته، و بعضی از اصطلاحات و مفاهیم مهم را که در سراسر این مقاله مورد استفاده قرار می گیرد مطرح می کنیم. ما کار خود را با ارائه دیدگاه عملکرد حسابداری آغاز می کنیم. مشاهده خواهید کرد که حساداران امروزی تمرکزشان را از حسابدار کسب و کار و حسابرس به سمت مدیریت اطلاعات و متخصصان ارزیابی کسب و کار کشانده اند و خدمات ارزش افزوده را برای سازمان ها و مشتریانشان فراهم می کنند. این دیدگاه، ریشه در تغییرات در فناوری اطلاعات و تغییرات در محیط کسب و کار فرّار دارد، و به بازتاب فعالیت حسابداری برای کسانی که در حاشیه پیشرفت در حرفه شان قرار دارند، می پردازد. سپس، ما به تعریف و شرح سیستم های اطلاعاتی حسابداری (AIS) و رابطه آن با سازمان می پردازیم. سپس به شرح کیفیت هایی می پردازیم که این اطلاعات می بایست آن ها را داشته تا سازمان را تحریک کرده و عملکرد نقش های کلیدی مدیریت را فعال سازد. در نهایت به خلاصه ای از نقش حسابداران در محیط کسب و کار امروزی می پردازیم. 
در سراسر متن، ما سه موضوع را برای ارتباط بحث مان با موضوعاتی که در حال حاضر جذابیت زیادی برای حسابداران دارد، مطرح می کنیم. این موضوعات عبارتند از سیستم های سازمانی و برنامه ریزی سیستم های سازمانی (ERP)، که چنین سیستم هایی توسط SAP®, Orade®, Sage™ و مایکروسافت به فروش می رسد؛ کسب و کار الکترونیک خرده فروشی  همانند Amawn.com®، بخش های آنلاین خرده فروشان سنتی همانند Walmartcom، و بازارهای الکترونیک عمده فروشی همانند ECEurope.com و EC21.com و کنترل داخلی – یعنی فعالیت هایی که سازمان را از دست مشکلات رها کرده و به سمت دستیابی به اهداف هدایت می کند، می باشد. ما در مقدمه به معرفی این موارد پرداخته و بعدها در این فصل به توضیح بیشتر آن ها خواهیم پرداخت. 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله ردپای فرهنگ و تمدن مصر باستان در داستان سمک عیار

عنوان انگلیسی مقاله: Traces of Anciant Egyptian Culture & Civilization of Samak-e Ayyar
عنوان فارسی مقاله: ردپای فرهنگ و تمدن مصر باستان در داستان سمک عیار
بخش: ادبیات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چگونه افسانه ها از رویدادهای تاریخی بهرهمند می‌شوند؟ نقش حافظه جمعی ملت‌ها در این بهره‌وری چیست؟ چگونه رود افسانه‌ها از سرچشمه‌ رویدادهای تاریخی جاری می‌شوند؟ چگونه جویبارهای خاطره‌ جمعی که از رویدادهای تاریخی زمان های گوناگون جاری شده‌اند، به هم می‌پیوندند، در هم می‌آمیزند و رود افسانه را به وجود می‌آورند؟ چگونه رود افسانه در طول زمان تغییر مسیر می‌دهد و با باورهای عصر روایت هماهنگ می‌شود؟ افسانه چگونه در زمان و مکان تغییر شکل می‌یابد و با رویدادهای تاریخی دیگری می‌‌آمیزد؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر که بررسی مختصری از داستان سمک عیار و الهام آن از روابط ایرانیان و مصریان در دوران باستان، شاید بتواند روشنگر برخی از این پرسش‌ها باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

nhkg,n الگوریتم ابتکاری جدید برای مساله تخصیص واحد

عنوان انگلیسی مقالهA New Heuristic Algorithm for Unit Commitment Problem
عنوان فارسی مقاله: الگوریتم ابتکاری جدید برای مساله تخصیص واحد
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تخصیص واحد  (UC) سیستم‌های قدرت مقیاس وسیع یک مساله پیچیدۀ بهینه‌سازی غیرخطی و نوع عدد صحیح مختلط با قیود مختلف است. این مقاله بر اساس اصلاح الگوریتم جستجوی هارمونی (HS) یک روش نوین و موثر برای حل برنامه‌ریزی راهبردی تخصیص واحد‌های تولیدی ارائه می‌کند. این الگوریتم در مقایسه با دیگر روش‌های تکاملی (EM) کاربرد آسانی داشته و در دستیابی به پاسخ بهینه در یک زمان مناسب توانمند است. روش پیشنهادی به کمک یک مجموعه داده‌‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نتایج بدست آمده نیز با نتایج مقالات دیگر مقایسه می‌شود. نتایج عددی نشان دهنده کارائی و بهبود پاسخ از لحاظ هزینه و زمان اجرا در مقایسه با نتایج دیگر الگوریتم‌های قدرتمند بهینه‌سازی ابتکاری است. 
کلیدواژه‌ها:
تخصیص واحد، الگوریتم تکاملی، جستجوی هارمونی (HS)، توزیع اقتصادی

1. مقدمه
مساله تخصیص واحد یکی از مسئل مشکل بهینه سازی است که تحت قیود خاصی که از جانب سیستم و شرایط فیزیکی تحمیل می‌شوند تحت تاثیر قرار می‌گیرد. حل مساله تخصیص واحد از هر دو جنبه زمان اجرا و طرح صحیح و مناسب نیروگاه‌ها با حداقل هزینه حائز اهمیت است. در رابطه با این موضوع و حل مساله تخصیص واحد منابع متنوعی منتشر شده است. در ذیل به روش‌های مختلف حل مساله تخصیص واحد در نوشتجات اخیر اشاره مختصری شده است. لیست اولویت (PL) [1]-[2] به ترتیب صعودی واحدهای با هزینه بار کامل را اختصاص می‌دهد تا اینکه ابتدا واحدهای از لحاظ اقتصادی به صرف تخصیص داده شوند تا تقاضای سمت بار برآورده شود. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

فروشگاه مونوپاد سیم دار

توضیحات محصول

مونوپاد سیم دار

تاکنون برایتان پیش آمده در یک مهمانی به دلیل ازدحام  جمعیت نتوانسته باشید از رویدادها به درستی عکس بردارید؟ یا سوژه موردنظر شما در نقطه‌ای قرار داشته باشد که هر طور تلاش کنید، نتوانید تصویر آن را بگیرید؟ خب! مونوپاد دقیقا برای همین مواقع طراحی شده است. با داشتن یک مونوپاد، دوربین یا موبایل خود را روی آن نصب کنید و در فاصله دور بایستید و از هر چه دلتان می‌خواهد عکس بردارید.

مونوپاد وسیله ای مناسب در شلوغی‌ها و در وسط جمعیت که فضایی برای عکاسی نیست، این وسیله به کمک شما آمده و عکس‌برداری از زوایای دید غیر معمول را برای شما امکان پذیر می‌کند. جالب‌ترین کاربرد آن هنگام عکس‌های سلفی تکی و دسته جمعی می‌باشد.

این پایه نه تنها برای اتصال به انواع وشی های تلفن بکار میرود بلکه میتوان آن را به دوربین های دیجیتال نیز وصل کردهمانطور که در عکس مقابل میبینید قابلیت پیچ کردن دوربین روی آن وجود دارد

مونوپاد، یک وسیله تک‌پایه‌، سبک، جمع‌وجور و کاربردی برای دوربین دیجیتال و دوربین موبایل است. این وسیله برای ثبت عکس‌هایی از زاویه دید غیر معمول کاربرد بسیاری دارد. به ویژه برای برداشتن عکس‌های سلفی بسیار عالی است.

مزیت مونوپاد در این است که در یک جمع، باعث می شود  تا بیشتر دیده شوید و به نوعی خاص و به‌روز به نظر برسید. شاید سلفی‌های برخی از هنرمندان سینما یا موسیقی کشورمان را دیده باشید که با مونوپاد از خود و دوستانشان عکس برداشته‌اند. شما هم می‌توانید با مونوپاد از نعمت سلفی‌های گروهی بسیار باکیفیت بهره‌مند شوید و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و موجب خوشحالی خود و اطرافیان شوید. در آخر این اطمینان را به شما می‌دهیم، با استفاده از این پایه، عکس‌های متفاوتی ثبت خواهید کرد زیرا زاویه‌های عکاسی شما به طور کل تغییر می‌کنند و به واسطه آن خلاقیت بیشتری هم به خرج خواهید داد و نتایج بسیار عالی به دست خواهید آورد.

با خرید آنلاین از ۱۰ درصد تخفیف بهره مند گردید

buy

خرید آسان: دوستان برای خرید مونوپاد سیم دارکافیست کد ۴۵۹۳۳را  ۳۰۰۰۷۹۷۷  به شماره ارسال کنید.



توضیحات بیشتر  محصول

ترجمه مقاله مدل نظری کنش اجتماعی عمدی در شبکه های اجتماعی آنلاین

توضیحات محصول

عنوان انگلیسی مقاله: A theoretical model of intentional social action in online social networks
عنوان فارسی مقاله: مدل نظری کنش اجتماعی عمدی در شبکه های اجتماعی آنلاین
دسته: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۲۳
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شبکه های اجتماعی آنلاین (  Facebook, MySpace, LinkedIn و مواردی ازاین دست) پدیده های جدید مهمی در الگوهای ارتباطی و تعاملی انسان محسوب شده و بر شیوه ارتباط افراد با یکدیگر تاثیر شگرفی اعمال می کنند. در این تحقیق، تصمیم برای استفاده از یک شبکه اجتماعی آنلاین به صورت کنش اجتماعی عمدی مفهوم سازی و تاثیر نسبی سه مد فرایندهای نفوذ و تاثیر اجتماعی ( رعایت و تطابق، درونی سازی، و شناسایی) بر کاربرد کنش اجتماعی عمدی ( قصد جمعی) مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق تجربی کاربران فیس بوک (n=389) نشان داد که قصد جمعی برای استفاده از سایت شبکه اجتماعی بر طبق هنجار ذهنی و هویت اجتماعی تعیین می گردد. به علاوه، هویت اجتماعی ساختار نهفته درجه دومی است که از مولفه های درجه اول شناختی، ارزیابی  و عاطفی تشکیل شده است. راجع به مبانی تحقیق و عمل بحث شده است.
واژگان کلیدی:
intention- we – تاثیر اجتماعی، هویت اجتماعی، نرم و هنجار ذهنی، نرم گروهی، شبکه های اجتماعی آنلاین، اقتباس IS ، تداوم IS 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله الگوریتم کمیتی جدید، برای حل مسئله ی NP Complete

عنوان انگلیسی مقاله: New Quantum Algorithm Solving the NP Complete Problem
عنوان فارسی مقاله: یک الگوریتم کمیتی جدید، برای حل مسئله ی NP Complete
دسته: ریاضی – کامپیوتر 
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۹
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما به بازبینی یک الگوریتم کمیتی(کوانتم) برای حل مسائل NP-Complete و با پیچیدگی زمانی چند جمله ای پرداخته ایم. این پژوهش تقریباٌ ده سال است که  در یک سری مقاله توسط پروفسور Igor Volovich ارائه شده است.
واژگان کلیدی: الگوریتم کوانتم، مسئله ی NP-Complete
مقدمه
حدود بیست سال قبل من در شهر رم با پروفسور Igor Volovich ملاقات کردم. از آن زمان، ما با همدیگر بر ر روی فیزیک های اطلاعات کوانتم و ریاضی مشغول پژوهش بوده ایم. وی برای ادراک اساس خلقت، دارای چشمانی باز و ذهنی انعطاف پذیر است، و از این رو وی را میتوان یکی از فیزیک دانان ریاضی مهم در عصر حاضر مطرح کرد. من معمولاٌ از کار کردن با وی لذت میبرم. مهمترین کار مشارکتی ما با هم، پیدا کردن الگوریتمی به منظور حل مسئله ی NPC بوده است، که در این مقاله بازبینی شده است.
هر مسئله ای که بتوان آنرا در زمان چند جمله ای و به وسیله ی یک ماشین تورینگ غیر قطعی حل کرد، میتوان به صورت چند جمله ای آنرا به یک مسئله ی NPC تبدیل کرد[۱]. ، صرف نظر از اینکه یک الگوریتمی برای حل این مسئله در زمانی چند جمله ای برای بیش از سی سال وجود داشته است یا خیر، چنین مسائلی شناخته شده نیستند.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

استتار نوری با استفاده از فناوری پرتوافکنی پس‌بازتابگر.

عنوان انگلیسی مقاله: Optical Camouflage Using Retro-reflective Projection Technology
عنوان فارسی مقاله: استتار نوری با استفاده از فناوری پرتوافکنی پس‌بازتابگر.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۳
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله نوعی سیستم استتارِ اکتیو موسوم به استتار نوری را توصیف می‌کند. استتار نوری از فناوری پرتوافکنی Retro-reflective (بازتابشی) استفاده می‌کند، یک سیستم تقویت‌شده مبتنی بر پرتوافکنی که شامل یک پروژکتور با یک عنبیه کوچک و یک صفحه بازتاباننده (بازتابشی) است.
جسمی که قرار است شفاف (پشت‌نما) شود، نقاشی شده و یا با یک ماده بازتاباننده پوشش داده می‌شود. سپس یک پروژکتور عکس پشت‌زمینه را روی آن تصویر می‌کند و بدین ترتیب جسم پوششی را بطور مجازی پشت‌نما می‌کند.
۱٫مقدمه:
برای تکمیل فضای بصری روش‌های متنوعی ارائه شده است. در زمینۀ Mixed Reality (واقعیت ترکیبی)، یکی از محبوب‌ترین موضوعات این است که یک جسم مجازی در دنیای واقعی نمایش داده شود[۱].
با این حال، تصویرسازی مجازی اشیا، مثل “مرد نامرئی” HG.Wells ، را می‌توان یک رویا تصور کرد. در این مقاله، ما در مورد تکنیک استتاری صحبت خواهیم کرد که موسوم است به استتار نوری.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله اقتصاد هنر و ادبیات

عنوان انگلیسی مقاله: Economics of the arts and literature
عنوان فارسی مقاله: اقتصاد هنر و ادبیات
بخش: ادبیات
فرمت فایل ترجمه شده: PDF
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اقتصاد هنر و ادبیات یا اقتصاد فرهنگ، شاخه ای از اقتصاد است که به خلق، توزیع و مصرف آثار هنری و ادبی می پردازد. مدت ها، هنر فقط به هنرهای بصری و نمایشی در سنت های آنگلوساکسونی محدود می شد، ولی در دهه 1980 میلادی و با شروع مطالعه صنعت فرهنگی (تولیدات سینمایی و موسیقیایی) و اقتصاد فرهنگ موسسات (موزه ها، کتابخانه ها و بناهای تاریخی) استفاده از هنر گسترده تر شده.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله طرح کنترلی جدید برای فیلتر قدرت اکتیو هیبرید

عنوان انگلیسی مقاله: A New Control Scheme for Hybrid Active Power Filter
عنوان فارسی مقاله: طرح کنترلی جدید برای فیلتر قدرت اکتیو هیبرید
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اصلاح ضریب توان و حذف هارمونیکهای جریان سمت شبکه در سیستم های تغذیه مهم می باشد و آن همیشه معضلی برای مصرف کنندگان توان الکتریکی و شرکت های توان الکتریکی می باشد. در این مقاله، تکنیک های کنترلی پیشرفته برای جبرانسازی یکپارچه توان راکتیو و هارمونیک ها توسعه داده می شوند. توسعه و پیشرفت ایده آل جدید در این مقاله، جلوگیری و مسدود کردن از هارمونیک ها به جای حذف هارمونیک ها می باشد و آن منجر به توانایی و مقاوم بودن قوی تر کنترلر به اغتشاشات ناشی از تغییرات بار، اختلالات و انحرافات پارامترها و دینامیکهای غیرمدل شده می شود. طرح کنترلی جدید می تواند آشکارسازی جریان هارمونیکی را خیلی ساده کند. روش مسدود کردن هارمونیکها که در این مقاله ارائه شده، روابط و اصول ریاضی دقیقی دارد. در این مقاله یک نمونه شبیه سازی داده شده و نتایج شبیه سازی صحت و معتبر بودن و عملکرد روش جبران کننده یکپارچه را نشان می دهد.
1- مقدمه
 با توسعه و پیشرفت تکنولوژی الکترونیک قدرت، تجهیزات الکترونیک قدرت بطور وسیعی در صنایع استفاده می شوند که به ناچار منجر به آلودگیهای هارمونیکی جدی و خطرناک و تلفات توان پسیو می شود. بنابراین مسئله چگونگی جلوگیری از جریان هارمونیکی و جبرانسازی توان راکتیو مربوط به هر دو مصرف کنندگان توان و شرکت های توان الکتریکی می شود. امروزه دو نوع از تجهیزات سد کننده هارمونیک وجود دارد که عبارتند از فیلتر قدرت پسیو (PPF) و  فیلتر قدرت اکتیو (APF). مصرف کنندگان صنعتی معمولاً از PPF برای آلودگیهای هارمونیکی و جریانهای پسیو استفاده می کنند، اما PPF چندین عیب دارد که نمی توان بر آن غلبه کرد، مثلاً طراحی PPT به پارامترهای شبکه بستگی دارد، اندازه آن بزرگتر می باشد و موجب رزونانس در تعدادی از هارمونیک ها می شود و ..

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تماس با ما